tirsdag 18. desember 2012

Blonsterbukett

I dag har vi lært å lage bukett. Det var utrolig gøy i starten fordi vi lærte å lage en mansjett som skal være en ''krans'' for blomsterbuketten. Lærte det utrolig fort, men det er jo sånt jeg liker å gjøre.
Når vi begynte å lage buketten som skal plasseres inne i mansjetten så stod jeg helt fast. Jeg følte det var helt umulig å sette sammen blomster til et ferdig produkt. Men etter hvert fikk jeg prøvd meg ut med forskjellige ting, og fant ut at jeg ville ha det enkelt med rød farge som skiller seg ut i det grønne og hvit som gjentar seg i mansjetten.
Mansjetten inneholder sisal og buljongtråd. Jeg valgte hvit sisal fordi jeg ville jobbe med mest hvitt i dag. Buljongtråden er i sølv, som ser mest ut som glitter siden den er såpass tynn.
Formen på mansjetten er rund, for det var det vi lærte i dag, derfor valte jeg rund bukett også.
Jeg ble fornøyd med mansjetten for den jobbet jeg mest med.
Jeg ble absolutt ikke fornøyd med buketten for jeg fikk hjerneteppe og det å sette sammen blomster og dekor funket ikke for meg i dag.












Det hvite er en mansjett med sisal som er det som dekker (hvitt) og buljongtråd som får det til å glinse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar